Tolga kommune har tatt i bruk eDialog. Med dette kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.
Mange sender oss e-post i dag. Det kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter og saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Tolga kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
ID-porten
For å sende oss post via eDialog, klikker du på denne lenken. Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten, enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer. NB! Skal du sende inn stillingsbekreftelse (at du takker ja/nei på tilbud om stilling i Tolga kommune) må du signere, scanne inn/ta bilde av og laste opp dette som et vedlegg!
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
- Obligatoriske felt er merket med *
- I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 18/345.
- Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
- Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Egne skjemaer
OBS! Du skal ikke bruke eDialog dersom Tolga kommune har elektroniske skjemaer til formålet. Alle skjemaene våre, finner du under skjema på hjemmesida vår.