Forvaltningskontoret for helse-og omsorgstjenester

Forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester tar i mot søknader  og kan veilede deg i prosessen. 

Vi tar i mot og veileder i forhold til utfylling av søknader innenfor disse områdene:

  • trygghetsalarm
  • støttekontakt
  • matombringing
  • omsorgsstønad
  • brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
  • avlastning i og utenfor institusjon
  • praktisk bistand
  • praktisk bistand med opplæring
  • hjemmesykepleie/ helsetjenester i hjemmet
  • dagtilbud
  • psykisk helsetjeneste / helsetjenester i hjemmet 
  • helse -og omsorgstjenester i institusjon (korttidsopphold, langtidsopphold og avlastningsopphold)

Etter at søknad er mottatt, skal du innen 3 uker ha fått vedtak på tjenester. Skulle du ha fått et avslag, så er vi behjelpelig med å opprette klage hvis du ønsker dette. 

Etter at vi har mottatt søknad/ henvendelse vil vi foreta et kartleggingsbesøk/ samtale. Vedtak vil bli fattet på bakgrunn av den faglige vurderingen og avgjørelsen i tiltaksteam. Vi skal være behjelpelig med å veilede og informere om saksgang og tjenester som kommunen har. Søknaden leveres på innbyggertorget på kommunehuset eller på forvaltningskontoret (som er på omsorgstunet).

Søknaden finner du ved å trykke på denne lenka. 

Telefontider: Mandag, tirsdag og onsdag  kl. 10.00-14.00. Ellers er vi å treffe på kontoret på Tolga omsorgstun kl. 08.00-15.30 på mandag, tirsdag, onsdag.

Kontaktinformasjon:

Telefon: 40 40 18 50

Adresse: Tolga omsorgstun v/ Forvaltningskontoret, Sjukhusmoen 77, 2540 Tolga

Ansatte: 

Berit Flatgård, saksbehandler

Fredrik Axthorne, saksbehandler