Skal du sende oss dokumenter? Send sikkert med eDialog

Tolga kommune benytter eDialog som sikker innsending av dokumenter. Du logger deg inn med elektronisk ID (som BankID/MinID/Buypass/Commfides).  Når du har logget inn kan du skrive inn en forklarende tekst og laste opp vedlegg før du sender inn. Da sender du inn dokumentene på en sikker måte og vi får det direkte inn i vårt sak-arkivsystem slik at det kommer raskere til riktig saksbehandler. Du logger inn i eDialog via egen lenke. Du finner den også som snarvei øverst til høyre på hjemmesiden vår.

Vi har tatt i bruk  eDialog for at du trygt kan sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

​Mange sender oss e-post i dag. Det kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter og saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Tolga kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.