Book saksbehandler og kulturhus hjemmefra
Du kan sjøl booke avtale med saksbehandler via hjemmesiden vår. Her kan du også booke Tolga kulturhus-Vidarheim.
Skriv til oss
Du kan sende en skriftlig henvendelse til Tolga kommune. Vanlige spørsmål som ikke inneholder sensitive personopplysninger kan du sende på e-post: postmottak@tolga.kommune.no
Skal du sende inn søknad finner du alle våre skjema på egen side.
Du kan også sende oss digital post på en trygg måte med eDialog.
Brevpost sendes til: Tolga kommune, Brugata 38, 2540 Tolga.
Ring oss
Du kan ringe Innbyggertorget mandag -fredag kl. 10.00-14.00: 624 96 500.
Min kommune
På Min kommune kan du finne informasjon om fakturaer og brev du har fått fra oss.
Åpningstider:
Kommunehuset er åpent kl. 08.00-15.30 mandag-fredag. Innbyggertorget er betjent kl. 10.00-14.00.
Kommunenummer:
3426
Organisasjonsnummer:
940192404
Send oss brev og dokumenter med eDialog
Tolga kommune har tatt i bruk eDialog. Med dette kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.
Mange sender oss e-post i dag. Det kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter og saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Tolga kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
ID-porten
For å sende oss post via eDialog, klikker du på denne lenken. Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten, enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer. NB! Skal du sende inn stillingsbekreftelse (at du takker ja/nei på tilbud om stilling i Tolga kommune) må du signere, scanne inn/ta bilde av og laste opp dette som et vedlegg!
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
- Obligatoriske felt er merket med *
- I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 18/345.
- Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
- Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Egne skjemaer og sjølbetjening
Alle skjemaene våre, finner du under skjema på hjemmesida vår. Her kan du sende inn skjema døgnet rundt.
Du har også flere sjølbetjeningsløsninger du kan benytte deg av uavhengig av åpningstid på kommunehuset.