Send oss brev og dokumenter med eDialog
Tolga kommune har tatt i bruk eDialog. Med dette kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.
Mange sender oss e-post i dag. Det kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter og saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Tolga kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
ID-porten
For å sende oss post via eDialog, klikker du på denne lenken. Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten, enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer. NB! Skal du sende inn stillingsbekreftelse (at du takker ja/nei på tilbud om stilling i Tolga kommune) må du signere, scanne inn/ta bilde av og laste opp dette som et vedlegg!
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
- Obligatoriske felt er merket med *
- I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 18/345.
- Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
- Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Egne skjemaer
OBS! Du skal ikke bruke eDialog dersom Tolga kommune har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, SFO, søknad på stilling etc. Alle skjemaene våre, finner du under skjema på hjemmesida vår.