Selvbetjening

Tolga kommune har flere selvbetjeningsløsninger for deg som innbygger. Dette er et prioritert område og flere løsninger vil komme på plass etter hvert. Her er våre løsninger pr. i dag:

Min side

På Min side finner du tjenester og informasjon som gjelder deg. Her kan du finne brevene du har fått fra oss, informasjon fra Skatteetaten og nasjonale tjenester. 

Flere tjenester vil etter hvert komme til, som faktura, byggesak, søknader og lignende. Logg deg inn:

 

 

 

Hvordan logge inn med elektronisk id:

For å få tilgang til Min side, må du logge deg inn via ID-porten med en av disse innloggingsmetodene:

  • MinID
  • BankID
  • BankID på mobil
  • Buypass
  • Commfides

 

Noen av tjenestene og informasjonen på Min side kan inneholde sensitive personopplysninger. Hvis du har logget deg på med MinID får du ikke se disse detaljene. Hvis du prøver å åpne en detaljside som inneholder sensitive personopplysninger, vil du bli bedt om å logge deg på på nytt med et høyere sikkerhetsnivå (for eksempel BankID).

Les mer om de ulike innloggingsmetodene og hvordan du kan bestille dem her. 

Skjema

På denne siden finner du en alfabetisk oversikt over skjema:

Skjema

eDiaolog

Send oss brev og dokumenter med eDialog

Tolga kommune har tatt i bruk eDialog. Med dette kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

​Mange sender oss e-post i dag. Det kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter og saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Tolga kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

ID-porten

For å sende oss post via eDialog, klikker du på denne lenken. Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten, enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer. NB! Skal du sende inn stillingsbekreftelse (at du takker ja/nei på tilbud om stilling i Tolga kommune) må du signere, scanne inn/ta bilde av og laste opp dette som et vedlegg!

Slik fyller du ut skjemaet

  • Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
  • Obligatoriske felt er merket med *
  • I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 18/345.
  • Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
  • Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post.

Egne skjemaer

OBS! Du skal ikke bruke eDialog dersom Tolga kommune har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, SFO, søknad på stilling etc. Alle skjemaene våre, finner du under skjema på hjemmesida vår.

Innbyggerinnsyn (faktura)

Her kan du få oversikt over alle krav som er sendt deg fra Tolga kommune, hente fakturakopi, søke om betalingsutsettelse på krav som ikke allerede er forfalt og endre kontaktinformasjon. Under "Min profil" kan du kontrollere egne opplysninger samt endre e-postadresse og telefonnummer. Logg deg sikkert inn via ID-porten:

Innbyggerinnsyn

Innbyggertorget  i Tolga kommune

Har du spørsmål om Min side eller digital post fra Tolga kommune, ring telefonnummer 624 96 500 eller send e-post til: postmottak@tolga.kommune.no.

Når kan du ringe?

  • Mandag til fredag, kl 09.00-15.00